Сьогодні я хочу розповісти Вам про основи SEO просування, з чого слід починати складання семантичного ядра. Для початку розберемо, що-ж це таке “пошуковий запит”. А потім поговоримо про їх типи і навіщо взагалі потрібно ділити запити на типи. Буду писати докладно і комусь може здатися що в моїх статтях багато води. Але, я не так давно був новачком в цій справі і мені б тоді хотілося саме “розжував і в рот поклав”.
І так, “Пошуковий запит” – це те що всі ми вводимо в рядок пошуку пошукової системи за якою пошуковик шукає нам інформацію. У підсумку, за нашими заданим словами і фразами пошуковик шукає у себе в індексі найбільш підходящі (релевантні) сторінки і сайти і виводить це нам в результатах пошуку. Чим релевантні (корисніше) знайдений результат в індексі, тим він вищий в результатах пошуку. Звичайно, все це на думку пошукової системи.
Завдання SEO в цілому “допомогти” пошуковій системі розпізнати наш просувний сайт як дуже корисний (релевантний) і підняти його в пошуковій видачі.
Ось те що ми вводимо в пошуковій системі розумні SEO оптимізатори ділять на так звані “типи пошукових запитів”. Людина, скотина передбачувана виявляється.
Ось ці типи:
- навігаційні;
- інформаційні;
- транзакційні;
- загальні (нечіткі);
- мультимедіа.
Тепер розглянемо їх детальніше і розберемося, що і для чого потрібно.
НАВІГАЦІЙНІ ЗАПИТИ
Цей тип служить в основному для пошуку конкретного місця або сайту організації. Наприклад, для пошуку сайту університету або якоїсь соціальної мережі – “КПІ”, “фейсбук”, “twitter”, “ОНПУ”.
Навігаційні запити в основному однослівні і використовуються тільки в тому випадку якщо конкретно відома назва організації, бренду і т.д. При розробці семантичного ядра сайту дані запити не використовують, так як вони часто дуже високочастотні і для їх просування необхідний немаленький бюджет. Винятком, звичайно, є безпосередньо Ваш бренд. Наприклад, “Samsung”, “Microsoft”, “Apple” і т.д .. У всіх інших випадках використовують транзакційні запити, про які поговоримо нижче.
І так, конверсія (перетворення відвідувача в покупця) по навігаційним запитам може бути в тому випадку, якщо шукають саме ваш сайт, бренд або організацію. Всі інші, хто використовує ці назви і бренди, як правило по навігаційним запитам в прольоті.
ІНФОРМАЦІЙНІ ЗАПИТИ
Як випливає з назви вище, цей тип служить виключно для пошуку інформації. Можна використовувати ще назву – “Некомерційний запит”.
Люди користуються даними типом запиту для пошуку відповідей на свої питання. Вони не хочуть щось купити, замовити або завантажити. Тому в семантичній групі не слід мішати інформаційні запити з іншими.
Інформаційний запит як правило починається зі слів – “що”, “чому”, “де”, “як”, “коли” і т.д .. Можна ще віднести сюди запит типу “інструкція”, “відгуки”, “поради” .
Людина, яка шукає інформацію в пошуковій системі, буде клікати по всім сайтам з топ 10 поки не знайде потрібну йому інформацію. Після цього, як правило, користувач закриває сайт і рідко коли продовжує бродити по сторінках сайту. Тому, основна вимога до таких інформаційних статей та сайтам, це зацікавити читача якомога повною інформацією, можна вставити на сторінку відео. Загалом зробити все щоб відвідувач довше затримався на сайті. А це складно.
Оскільки Пошукова система Google стала дуже “розумна” і виборча, то інформаційні запити стали використовувати і комерційні сайти для залучення користувачів по низькочастотним запитах і для більш вигідного положення у видачі пошукової системи. Google дуже любить якісний контент останнім часом.
Рада для некомерційних сайтів: використовуйте велику кількість інформаційних статей під низькочастотні інформаційні запити. Це залучить більше трафіку ніж високочастотні запити. І не лізьте в комерційну нішу, там досить великі бюджети на просування і конкурувати з ними ви навряд-че зможете.
ТРАНЗАКЦІЙНІ ЗАПИТИ
Це найголовніший тип для комерційних сайтів. Саме ці запити приносять основний дохід інтернет-магазинам та іншим сайтам, які можна віднести до комерційних. Дані запити ще часто називають “продающими” запитами. Визначити комерційний транзакційний запит дуже просто. Вони починаються наприклад, зі слів “купити”, “замовити”, і т.д.
Транзакційним даний тип запиту називають по тому, що як правило вони мають на увазі вчинення негайної дії користувача. Наприклад, купити або замовити щось. З цього видно що користувач, що зайшов на сайт, вже налаштований зробити цю дію.
Запити цього типу можуть бути дуже високочастотні і висококонкурентними, але саме вони приносять основний дохід. Тому SEO фахівцям і власникам сайту варто дуже серйозно ставиться до таких запитів. Дуже часто деякі фахівці і деякі клієнти думають, що достатньо просто накупити побільше посилань з комерційним анкором і до них повалять цільові покупці. Але це дуже велика помилка. Для просування запитів даного типу потрібно дуже добре пропрацювати з внутрішньою оптимізацією сайту, юзабіліті і ще найголовніше – тексти. Контент, ось основне що приводить користувачів на сайт. Але мало хто це розуміє, як виявляється. Власники дуже багатьох інтернет-магазинів вважають, що достатньо написати текст на категорію товарів і прикупити трохи посилань на цю категорію. Воно то так, це дозволить залучити деяку кількість користувачів, і у вас навіть будуть деякі продажі. Але, при цьому, на всіх сайтах інтернет-магазинів, які мені доводилося просувати, картки товарів повністю порожні. Тільки фотка, заголовок і кнопка “купити”. Ось уявіть, якщо написати на всі картки товарів трохи тексту, а товарів як правило багато і іноді дуже багато, то це дозволить залучити деяку кількість користувачів безпосередньо на сам товар. Таких користувачів буде трохи, так як вони будуть потрапляти по низькочастотних запитах, але це будуть супер цільові користувачі. Так як вони будуть шукати саме цей товар. І швидше за все вони куплять цей товар. А уявіть якщо товарів 5000 або 10000 і на все написати тексти, то яка конверсія Вас чекає. І так, текст досить 500 символів, тільки потрібен унікальний текст з описом саме цього товару. Цю задачу (писати текст на товари) цілком повинен виконувати сам власник сайту, так як тільки він знає переваги саме цього товару. Оптимізатор і копірайтер з цим точно не впораються або ж це буде коштувати дуже багато грошей.
Запити транзакційного типу необхідно спочатку підібрати геозалежні по регіону де ви надаєте послуги і потім геонезалежні. Геозалежні запити можуть принести більше цільових покупців і також можуть бути менш конкурентними.
Підіб’ємо підсумки для успішного просування комерційного сайту: Внутрішня технічна оптимізація + якісний унікальний контент на категоріях та товари = продажу!
ЗАГАЛЬНІ (НЕЧІТКІ) ЗАПИТИ
До цього типу належать запити які неможливо віднести до всіх інших вище. Такі запити не конкретні і по ним обчислити намір користувача досить складно. Наприклад, за такими запитами «холодильники», «ноутбуки», «шини», «плаття» зрозуміти, що хоче людина (купити або замовити щось) не дуже можливо.
У видачі пошукових систем за даними запитам дуже багато інформаційних статей і в просування такі запити беруть не часто. Особливо, якщо бюджет просування обмежений. Адже запити загального типу дуже конкурентні і високочастотні. Просувати такі запити дуже складно.
МУЛЬТИМЕДІА ЗАПИТИ
Запити даного типу ще недавно відносили до інформаційних, але в зв’язку з дуже великою кількістю всякого мультимедіа в мережі і з появою алгоритмів пошукових систем які можуть знаходити такий контент, їх винесли в окремий тип.
Ці запити служать для пошуку фотографій, відео, всяких документів (.pdf, .doc). Користувач, який використовує даний тип запиту, хоче негайно переглянути фото, відео або документ. Ця інформація повинна бути присутня на сторінці, якщо в тексті або в тайтлы Ви використовували ці слова.
Сайти комерційної тематики можуть використовувати цей тип запиту для надання інструкцій, відеоінструкцій і фото якихось товарів. Це приверне додатковий трафік.
Також такі запити складно просувати, так як завжди перші місця в топі займають великі мультимедіа сайти, наприклад такі як YouTube.
ВИСНОВКИ
В першу чергу, власнику сайту необхідно визначиться, що він хоче отримати від просування? ТОП за його словами або підвищити продажі. А SEO фахівцям забути схему просування, яка використовувалася ще рік або два назад. Для досягнення результату на перших місцях стоїть внутрішня оптимізація сайту – відсутність технічних помилок і наявність на всіх сторінках сайту хорошого і корисного контенту. Тільки тоді буде результат у вигляді продажів. Купівля великої кількості посилань на сайт без нормальної внутрішньої оптимізації може закінчиться дуже погано для сайту.